De spiegel van mijn leven

28-11-2020

Wanneer ik in de spiegel van mijn leven kijk, wat zie ik dan?

Wanneer ik in de spiegel in mijn ogen kijk, wat voel ik dan?

Wanneer ik in de spiegel naar mezelf kijk, wat denk ik dan?

Wanneer ik in de spiegel kijk, dan zie ik mezelf en voel ik me mezelf en denk ik na over mezelf.

Ik zie mijn tekortkomingen en ik voel ook mijn groei. Ik zie mezelf zoals ik ben.

Als ik in het verleden in de spiegel keek, wat zag ik dan?

Wanneer ik toen in de spiegel in mijn ogen keek, wat voelde ik dan?

Wanneer ik in het verleden naar mezelf keek, wat dacht ik toen?

Ik zag teleurstellingen, ik voelde verdriet en dacht aan degenen die me pijn en onrecht hadden aangedaan.

De spiegel van mijn leven is niet meer dezelfde. Hij vertoont misschien enkele barsten en is op bepaalde plaatsen aangetast door de tand des tijds maar ik vind hem zo mooi.

Alles in die spiegel ziet er ineens zo anders uit. Het is alsof de mist is opgetrokken en ik mezelf zie in het licht van de opkomende zon. Het voelt alsof de lucht nieuw is. Hetgeen ik zie is warm, echt en helder.

Nu besef ik dat wanneer ik in de spiegel keek, ik leefde in een dagdroom, een waas, dat ik mezelf nooit echt heb gezien. Nu is alles glashelder in de spiegel van mijn ziel.

Dankbaar!

LMarlaux © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin