Stop met klagen...

19-06-2021

Dit was één van de grootste lessen in mijn leven...
Niet klagen, niet zagen maar alles in waardigheid dragen...
Dit was allesbehalve een makkelijke opgave. Ik was miss Klaag en Zaag. Alle dagen had ik wel iets. Een pijntje hier, een probleem daar, een frustratie, iemand die op mijn zenuwen werkte... Soms resulteerde dit in nog meer pijn, nog meer problemen, ongelooflijk veel frustraties en discussies met mensen die (in mijn ogen) me onrecht aandeden, kritiek op me hadden of me gewoon met mijn neus op bepaalde feiten drukten.
De ommekeer was er eentje van 'ik heb het licht gezien' en dit was zo'n tweetal jaren terug bijna letterlijk. Wanneer meneer Zeis aan je deur komt kloppen, heb je geen keuze. Het is zijn wil, zijn wet, geen alternatieven. Wanneer je oog in oog staat met dit wezen voel je onmacht, ben je bang om alles en iedereen te verlaten, begin je spijt te krijgen van de dingen die je deed maar nog veel meer van de dingen die je nog had willen doen. Je vecht, je spartelt, je hebt verdriet en je doet wat je moet doen, zonder morren en tegenpruttelen.
Het kwam gelukkig goed. De engel des doods vertrok met luidruchtige vleugelslagen en liet me achter in het licht dat ik had gezien. Het bleef hangen als een schitterende mist over een veld in de ochtendzon.
Ik gooide het testament van mijn leven in het vuur, nam een nieuw blad en begon opnieuw te schrijven met een gouden pen in de kleur van de liefde. Wat ik schreef, is samen te vatten in een paar zinnen. Leef JOUW leven en laat je door niks of niemand meer leven. Doe JOUW ding en lig niet wakker van wat een ander hiervan vindt. Ik lig trouwens nergens meer wakker van. Wanneer je iets wilt zeggen, vraag je dan eerst af of het echt nodig is en heel belangrijk, of het wel aardig is. Hou eerst van JEZELF, wees aardig voor JEZELF, alles komt altijd GOED en indien het niet zo is, dan hebben ze hierboven een ander plan voor jou. Krijg je niet wat je verlangt of waar je van droomt, heb geduld, ooit komt er iets op je pad waar je dolgelukkig van wordt.
Wat is geluk? Dankbaar zijn voor de mensen die in jouw leven zijn, de dingen die je wel hebt, die je wel nog kunt. Gebruik je talenten op JOUW manier voor JEZELF. Heb de mensen lief die het verdienen en laat iedereen in zijn/haar waarde.
De ommekeer had ik keihard nodig en kwam heel onverwacht.
DANKBAAR voor de inzichten.
DANKBAAR voor juiste ontmoetingen en gesprekken.
DANKBAAR voor alles eigenlijk.
IK ben een GELUKKIG mens.

LMarlaux © Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin